انفجارهای شدید در حیفا و عکا در سرزمین‌های اشغالی باقری حادثه تیراندازی در عمان را محکوم کرد نانسی پلوسی از هریس حمایت کرد مقامات امنیتی اسرائیل با خروج از غزه موافقت کردند باقری‌کنی: حمایت بی‌دریغ یمن از مردم مظلوم غزه مایه مباهات امت اسلامی است حزب‌الله لبنان محل استقرار نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد یورش نظامیان صهیونیست به «طولکرم» (یکم مرداد ۱۴۰۳) نیروی دریایی سپاه: شناور خارجی حامل سوخت قاچاق در خلیج فارس را توقیف کردیم (یکم مرداد ۱۴۰۳) نگرانی سخنگوی «گوترش» از حمله اسرائیل به یمن حمله اسرائیل به خان‌یونس ۷۰ شهید و بیش از ۲۰۰ مجروح برجای گذاشت (یکم مرداد ۱۴۰۳) ایروانی: ایران کاملاً متعهد به کمک به راه‌حل سیاسی بحران سوریه است آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) انهدام جنگ‌افزارهای متجاوز صهیونیستی از سوی قسام پزشکیان: حساب مردمی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست حملات سنگین مقاومت لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی + فیلم (یکم مرداد ۱۴۰۳) حمله وزیر تندرو رژیم صهیونیستی به ارتش اسرائیل فرماندار یک ایالت آمریکا: «ترامپ» یک جنایتکار، مرتکب تجاوز جنسی و دروغگوی مادرزاد است العربیه مدعی توقیف نفتکشی باپرچم «توگو» در ۶۱ مایلی بوشهر شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) اردوغان و بشار اسد دیدار می‌کنند؟ سرلشکر سلامی: از طرح انزوای دشمنان خارج شده‌ایم
سرخط خبرها

زائران برای سفر به عتبات چقدر باید عوارض بپردازند؟

  • کد خبر: ۱۷۷۱۱۲
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
زائران برای سفر به عتبات چقدر باید عوارض بپردازند؟
زائران عتبات عالیات برای خروج از کشور دو مبلغ متفاوت می‌پردازند، درحالی‌که زائران اربعین مطابق قانون بودجه ۱۴۰۲ در صورت انجام سفر زمینی، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

به گزارش شهرآرانیوز براساس قانون بودجه ۱۴۰۲ نرخ عوارض خروج برای مسافران در نوبت اول ۴۰۰ هزار تومان است، که برای سفر دوم این میزان ۵۰ درصد (۶۰۰ هزار تومان) و در سفر‌های سوم و بیشتر به میزان ۱۰۰ درصد (۸۰۰ هزار تومان) افزایش خواهد یافت.

در این بین، زائران عتبات عالیات که از مرز‌های زمینی به مقصد کشور عراق از ایران خارج می‌شوند ۱۵ هزار تومان و زائرانی که از مرز‌های هوایی خارج می‌شوند ۴۵ هزار تومان عوارض می‌پردازند.

مطابق همین قانون که معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور نیز ابلاغ کرده است، زائران اربعین، که مطابق تاریخ تعیین‌شده در این قانون، از مرز‌های زمینی به مقصد عراق از کشور خارج شوند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

ثبت‌نام سفر‌های اربعین رسما از چهارم مرداد ماه از طریق سامانه سماح به نشانی Samah.haj.ir آغاز شده است. بنا بر اعلام ستاد اربعین که زیرنظر وزارت کشور است، پیاده‌روی اربعین از ایران از اول ماه صفر برابر با ۲۷ مرداد ماه آغاز خواهد شد. اربعین مطابق با تقویم ایران نیز ۱۵ مردادماه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->